COVID 19 rekomendacijos

REKOMENDACIJOS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ, ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ, SU JAUNIMU DIRBANČIŲ ORGANIZACIJŲ DARBUOTOJAMS IR VADOVAMS

Vadovaujantis Vyriausybės sprendimais pateikiame rekomendacijas kaip siūlome darbą organizuoti nuo gruodžio 16 d. 

Atvirųjų jaunimo centrų, atvirųjų jaunimo erdvių, mobiliojo darbo su jaunimu komandoms rekomenduojama darbą organizuoti nuotoliniu būdu. 

Esant poreikiui: 

 

Centro ar erdvės vidaus patalpose

Lauke

Darbas su jaunimu individualiai 

  • Vykdomas laikantis nustatytų saugumo reikalavimų tik psichologines konsultacijas teikiančių įstaigų specialistai (įstaigoje dirbantys psichologai ir (ar) bendradarbiavimo pagrindu paslaugas centruose ir erdvėse teikiantys visuomenės sveikatos biurų psichologai).
  • Vykdomas laikantis nustatytų saugumo reikalavimų. Individualaus konsultavimo paslaugas gali teikti visi tiesiogiai su jaunimu dirbantys darbuotojai.
  • Individualios ir (ar) psichologinės konsultacijos galimos dėl būtinosios paslaugos teikimo ar objektyviai pagrįstų priežasčių, kai vykimas neišvengiamai būtinas.

Darbas su jaunimu grupėse

  • Nevykdomas.

 

  • REKOMENDUOJAMA. Grupines veiklas vykdyti tik nuotoliniu būdu.

 

  • Nevykdomas

Judėjimas ir apsauginės veido kaukės

 

  • Apsaugines veido kaukes privaloma dėvėti visą laiką.
  • Organizuojant veiklą patalpose po kiekvieno patalpos panaudojimo ji turi būti išvėdinama ir išvaloma. 
  • Svarbu laikytis ne mažesnio nei 1 metro atstumo ir higienos reikalavimų (rankų dezinfekcija, kosėjimo, čiaudėjimo etiketas), dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugines priemones.
  • Dažnai liečiami paviršiai (priemonės, durų rankenos, durų rėmai,stalų paviršiai, kėdžių atramos, laiptinės turėklai, elektros jungikliai ir kt.) turi būti valomi paviršiams valyti skirtu valikliu ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
  • Konsultacijos teikimo vietose turi būti užtikrinamas 10 m2 paslaugos teikimo plotas vienam lankytojui arba vienu metu aptarnaujamas ne daugiau kaip vienas asmuo ir užtikrinamos kitos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nustatytos sąlygos.

Darbas nuotoliniu būdu:

Darbuotojų, dirbančių su jaunimu nuotoliniu būdu, darbo diena turėtų susidėti iš

 

  • Individualių konsultacijų, kurios gali būti skirtos jauniems žmonėms, jų tėvams ar kitiems artimiems žmonėms. Individualios konsultacijos teikiamos kaip pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas. Individualios konsultacijos gali būti vykdomos internetu, telefonu ir susitikus įstaigos patalpose ar teritorijoje gyvai.
  • Grupinių užsiėmimų, kurie vyksta „online“, naudojant įvairias elektronines priemones. Svarbu, kad jaunuoliams būtų suteiktos galimybės naudotis jiems patogiomis ir prieinamomis priemonėmis. Grupiniai užsiėmimai turi būti vykdomi pagal viešai paskelbtą grafiką, kad kiekvienas jaunas žmogus tam tikru laiku galėtų prisijungti. Grupinių užsiėmimų intensyvumą nustato darbo su jaunimu komanda, tačiau rekomenduojame, kad toks darbas sudarytų ne mažiau kaip  2 val. per dieną
  • Darbo su komanda, kuris gali vykti komandos susirinkimų metu, kurie skirti aptarti jaunuolių situacijoms, darbe taikomiems metodai, planuojamoms vykdyti ir įgyvendinti veiklos ir t.t. Vertinama pagal tai, kaip taikomi metodai ir veiklos veikia ir kiek jaunuolių jose dalyvauja. Taip pat komandos galit turėti ir atvejų intervizijas ir/ar supervizijas.
  • Dienos planavimo, darbo su dokumentais.
  • Kita – tai gali būti užduotys, kurias skiria vadovas ir jas reikalinga atlikti.

Kilus klausimams dėl veiklų organizavimo, siūlome kreiptis ir konsultuotis su JRD specialistais.

Darbą gatvėje su jaunimu vykdančioms organizacijoms dėl veiklų vykdymo rekomenduojame kreiptis tiesiogiai į JRD specialistą.

Norime pabrėžti, kad svarbiausia, jog su jaunais žmonėmis būtų palaikomas nuolatinis ryšys. Tokiu metu jauniems žmonėms yra ypač reikalingas darbuotojų palaikymas, galimybė su jais susisiekti. Taip pat labai svarbus jaunimo užimtumas karantino ir (ar) ekstremalios situacijos metu.

Kiekvienam darbuotojui rekomenduojame susikurti tam tikrą darbo ritmą dienos ir savaitės. Svarbu nusistatyti ir laikytis darbo ritmo bei susitarimų su komanda bei jaunais žmonėmis. Sutarkite laiką, kada su jaunuoliais bus dirbama, pateikite jiems savo planuojamas veiklas ir planuokite kartu su jais.

Dėl lankytojų skaičiavimo: rekomenduojame fiksuoti dalyvių skaičių, kurie dalyvavo grupiniuose užsiėmimuose ir individualių konsultacijų skaičių. Galite naudoti kompiuteryje sukurtą lentelę, kurioje patys pažymėsite veikloje dalyvavusio asmens vardą, užsiėmimo tipą (individuali konsultacija, grupinės veiklos) ar kitą jums žinomą informaciją apie jį. Tikėtina, jog veiklos dalyvaus nuolatiniai centro lankytojai, todėl naujų asmenų pritraukimas dirbant nuotoliniu būdu gali sustoti. Jeigu pritrauksite naują asmenį – nepamirškite jo pažymėti prie unikalių dalyvių skaičiaus.

Departamento finansuojamų projektų – programų vykdytojams rekomenduojama:

  • Peržiūrėti projektų - programų ribose teiktus veiklų planus ir parengti atsarginius planus dėl veiklų pakeitimo.
  • Nusprendus atšaukti, pakeisti veiklas, nepamirškite pateikti prašymo su pakoreguotu veiklų planu atsakingiems JRD specialistams nurodant veiklas, kurias prašote atšaukti arba pakeisti kitomis.

Svarbu! Departamento finansuojamų projektų – programų vykdytojai gali pirkti priemones (pvz. ZOOM programa ir panašiai), kurios reikalingos veiklos vykdymui elektroninėje erdvėje su jaunais žmonėmis.

NUORODA Į OFICIALIUS TINKLAPIUS:

Vyriausybės nutarimas.

Korona stop tinklapio informacija.

Svarbiausią informaciją dėl koronaviruso rasite www.koronastop.lt. ir www.lrv.lt 

Kilus klausimams skambinkite ar rašykite:

Eglė Došienė, el.p. [email protected], tel. 8-655 88322

Gintarė Stankevičienė, el.p. [email protected], tel. 8-683 63179

Daugiau informacijos apie dažniausiai užduodamus klausimus rasite čia.


REKOMENDACIJOS JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS ORGANIZACIJOMS

Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) vadovaudamasis Jaunimo savanoriškos tarnybos (toliau – JST) organizavimo tvarkos aprašu (toliau - Aprašas) patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo”, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. A1-1114 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ 52 punktu bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarime Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su vėlesniais pakeitimais) numatytais ribojimais, rekomenduoja:

  • Jaunimo savanorišką tarnybą, organizuojamą ir vykdomą Lietuvos Respublikos teritorijoje galiojant karantino ribojimams, rekomenduojama vykdyti nuotoliniu būdu (išskyrus tuos atvejus, kai priimančios veiklos pobūdis reikalauja kontaktinių susitikimų ir veiklų) ne mažiau kaip 35 val. per mėnesį, tačiau ne mažiau kaip 110 val. ir ne daugiau kaip 130 val. per 3 mėnesius nuo trišalėje sutartyje nurodytos savanoriškos veiklos pradžios datos ir ne mažiau kaip 240 val. per 6 mėnesius.
  • Savanorišką veiklą organizuojančių organizacijų (toliau - SVO organizacija) mentoriams rekomenduojame susisiekti su priimančiomis organizacijomis (toliau - PO), kurios ir toliau prisiims atsakomybę įgyvendinti kontaktines veiklas, ir gauti informaciją apie priemones, kuriomis užtikrinama savanorių sveikatos apsauga ir galimų rizikų valdymas. Esant poreikiui apsaugos ir dezinfekcinėmis priemonėmis aprūpinti patiems.
  • Jei veiklos įgyvendinamos kontaktiniu būdu arba įgyvendinimas mišrus JST modelis (tiek kontaktinės, tiek nuotolinės veiklos), rekomenduojame SVO organizacijos mentoriams stebėti epidemiologinę situaciją PO, reaguoti į galimas rizikas bei informuoti Departamento specialistus apie atsiradusius atvejus. 
  • PO atsiradus bent vienam COVID-19 užsikrėtimo atvejui (administracija, darbuotojai, lankytojai, savanoriai ar kt.), visi JST dalyviai privalo pradėti savanoriškos veiklos įgyvendinimą nuotoliniu būdu, o organizacijai neturint galimybės įgyvendinti savanorišką veiklą nuotoliniu būdu - keisti priimančią organizaciją arba stabdyti JST.
  • Siekiant užtikrinti sklandų JST programos įgyvendinimą, kai programos dalyvis neturi galimybės atlikti tarnybos nuotoliniu būdu ir nenori ar negali keisti PO dėl įvairių aplinkybių (PO dėl epidemiologinės situacijos negali užtikrinti reikiamo savanorių užimtumo ir kokybiško veiklų įgyvendinimo, kitos savivaldybėje veikiančios PO jau priima maksimalų savanorių kiekį, kiek suteikia teisę priimti akreditacija, organizacijos veikla neatitinka savanorių interesų ir kt.), savanoris turi galimybę pateikti motyvuotą prašymą JST komisijai ir stabdyti tarnybą ilgesniam nei 30 dienų laikotarpiui. 

Rekomendacijos organizacijoms pandemijos metu

Rekomendacijos dirbantiems su savanoriais ir Priimančiomis organizacijomis COVID-19 pandemijos metu

Kilus klausimams skambinkite ar rašykite:

Sandra Gaučiūtė, tel. 8 633 21906, el.paštas [email protected]

Archyvą rasite čia.

Spalio mėnesio informaciją rasite čia.

Paieška